Träslott-Garage. Garage-Träslott



En gång var jag hemma hos en fin människa- en riktig konstnärs själ. Hon bodde just då i ett stort gammalt trähus med vinklar och vrår. Huset var charmigt och in igenom dörren doftade kryddig grönskas gryta , egen gjorda tavlor lutande mot väggarna, vackra prylar och fynd, massa planer och inspiration cirkulerade, trädgården var full med grönska, hängmattan var inbjudande och fantastisk musik gjorde att man kunnat stanna för evigt. En lång snirklig trätrappa upp till ytterligare rum där väggar var pryda med bekantas namn och hälsningar, i taket hängde en gunga och ett utav rummen hade fått en hand målad text på väggen The green dream.

Det är Ett fantastiskt minne jag aldrig kommer glömma.
När jag såg Estrella Salietti hem för första gången väcktes minerna direkt till the green dream.

Estrella Salietti hem är eget, konstnärligt, designat och handskrivet...Estrella har låtit gröna detaljer och handmålade budskap bli teman som knyter ihop hemmet till en enhet.

Estrella är inredare och formgivare och det syns verkligen i hennes sätt att beskriva sin egen stil. Estrellas stil är mer modern - min bekants är mer livsfylld, Estrellas hem är ett gammalt garage -min bekants är ett gammalt trä slott
och någonstans där i mellan kände jag likheten, olikheten eller bara känslan.

 

 

Kika mer på Estrellas hem här.


Kommentarer
Postat av: josefine

ååå man drömmer sig nästan iväg när du berättar. Tur att du stannar upp så man inte drömmer sig allt för långt bort. Fina Caroline <3



stor puss

2011-01-18 @ 23:43:21
URL: http://harligaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0