favela i färgblom

De människor som har bevittnat ett favela vet vad som menas med kåk städer, kartong bostäder och en annorlunda syn ifrån den vi är vana vid.

När jag bodde i Brasilien hade jag ett favela intill knuten utav mitt område ( jag bodde inom lite finare murar ) och när jag satt där om kvällen på min balkong kunde jag se ett kartong liknande, puttrande, grått och fattigt område snett emot mitt.
Där blev jag ombedd att inte ge ett enda öre till dom fattiga. Jag satt och kikade ner på vår lagun blåa pool och funderade över en färg explosion?

Det gjorde att när jag första gången läste om detta projekt förde mina tankar tillbaka till min vistelse i Brasilien och jag blev väldigt lycklig över att favelan fått färg och att det här förmodligen kommer vrida deras tillvaro "samhälle" till ett konstverk.

Jag hoppas på att de upptäckter samma lagun blåa färg som jag förundrades vid och eftersom färg har en glädjes påverkan- hoppas jag på att deras vardag inte blir så grå som jag först såg den som när jag satt i funderings tankar på min balkong.

<3 till det färgade favela i Praca Cantao i Santa Marta Rio de Janeiro- Brasil
- vilket underbart projekt.










kika in på Favela Painting om du är intresserad ; )



Kommentarer
Postat av: Alexandra

wow. Vad läckert. :-)

2010-08-31 @ 09:13:41
URL: http://lysandeogonblick.blogspot.com
Postat av: Linnea

Fantastiskt! :)

2010-09-07 @ 10:54:53
URL: http://viktigtviktigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0