Jorden tur och retur


God kväll...Har precis anlänt hem och känner mig redo för Daniel Lemma igen, sist vi såg han var på Söderportscafeet nere vid slottet i Kalmar (en under bar platts) Kärlek till Kalmar alltid <3
Nu är det jag och hjärtat som ska se han igen ; )
Men jag satt och funderade på våren på tåget hem och kom och tänka på en liten idee som jag läst om för länge sedan angående frötider... Man snurrar in jord i tidningspapper och formar detta som en liten kruka- sen tar man sitt lilla frö och planterar detta i den och man får en kanon fin tidningspappers kruka med sitt lilla frö i och när man skall plantera om det är det ju bara att överföra den till jorden som den är med tanke på att pappret förmultnar...Det blir fina stilleben om man gör många i olika former och typer utav tidningspapper...- Gjorde detta förra året med tomat och paprika frö och jag märkte vilken kärlek jag fick till detta lilla frö och följde det noga och när det växte kunde jag inte sluta att rå om det varje dag.... men som sagt jag faller lätt ; )..

I lördags hade vi en underbar dag ute på Mullseryds sjön med pimpling och grillning endel pulkaåkning och varmchoklad... Jag sprang så klart i skogen och sökte saker jag kunde tillverka något av...
Det blev några olika påskkransar..



Ha en underbar kväll <3

Kommentarer
Postat av: Laila Pettersson

Hej Min kära Carro.!!!

Så fint att kunna följa dig i din blogg. Du är så underbar och har så fina tankar.Krama alla dina pojkar .

Puss och kram fr. Farmor Laila

2009-03-03 @ 16:59:17
Postat av: caroline

Tack fina farmor... Så kul att du är inne ibland och kikar till oss-vi saknar dig såå <3

2009-03-10 @ 20:33:42
URL: http://apelzin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0