"ippi"

Theo har blivit galet förtjust i pippi även kallad utav honnom "ippi" ( han har börjat och börjar mer och mer att små prata men han missar- hoppar över eller orkar inte ta med första bokstaven ippi, ilm, ölk, st, ria = pippi, film, mjölk, ost och zackarias..

Det första liten gör när han vaknar, kommer in, eller bara går förbi tv är att säga ilm... ippi * 15.. Kan man verkligen bara vilja kolla på film när man är 18 månader...?

Idag har vi en allmän plugg dag så vi är lediga från skolan men med eget ansvar till instudering till provet.. igår var Peter hemma med Theo för han hade feber så idag är det min tur så det blir väl ännu en ippi film för Theo så att hans mor kan ägna sig åt sina studier även fast vi visst skulle försöka få bort liten från sitt tv beroende... så får det bli början på det imorgon ; )

Det börjar likna vår inne som ute och jag och Theo skall även till blomsterlandet innan vi hämtar hem Zackarias från dagis, Känns som en...
-köpa massa blommor dag... ; )


    
         

Jag behöver lite mer än vad jag redan har...
själv plockade kvistar från Linnekullen och Påskliljor från Peter och Zackarias...
bara lite till...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt hjärtat, jag måste med fixa lite vårligt hemma. Särskilt balkongen känner jag är sugen på lite ris och vårblomster :) Kram Linda

2009-03-17 @ 18:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0