Du är dina handlingar

Jag har ett favorit ord att skriva att se på och att uttala men jag kan inte stå för förklaringen..
ordet är fåfäng... det går att skriva på så många fina sätt och jag älskar sättet man kan snirkla till det på alla håll... som krumelur...-lek med tanken... underbar visst ; )
Ordet Fåfäng betyder en överdriven tro på sin egen förmåga att imponera på andra...
Ordet förknippas med flärdfullhet, prålsjuka, inbilskhet, egenkärlek och högfärd...
........och ordet Fåfänga är ett gammalt ord för paviljong eller ett lust hus i en trädgård eller i en park... som man gärna spenderar sin tid i och under en tillfällighet...
Det känns som ett underbart eget ord, som en fin bedömning, som något att sträva efter eller bara ett underbart ord att se på.... .. hur kan ett sådant fint ord bli så fel....
och varför eller hur kan jag förälska mig i ord...

Tack min fina Janice för rosen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0