till någon annan..

Inner City Blues (Make Me Wanna Holl


Genom att önska sin favorit skänker man 50 kr till Radiohjälpen pengar som skall hjälpa till att bidra till en friskare livstil till människor med Malaria i Afrika, När jag hörde det första gången skickade jag genast in min favorit låt sedan har vi även varit där med klassen som samlat ihop lite pengar..

Lyssnar på låten igen och tycker att den vill ge sig själv till människor med förödande missöden..
-Handlar om getton och innerstaden i America runt 1971 om ekonomiska sittuationer och människo öden..
Har inget med Malaria kampen att göra men den får mig att tänka tanken om att vilja skänka till de som har det svårt, till de som inte ser självklarheter som jag eller de som kankse inte direkt har någon värme runt om sig- Tanken över att bidraga med det man kan eller bara tanken över att man skulle vilja om man kunde.


Så lyssna på den så är jag säker på att du vill skänka igen


Människor behöver människor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0