Skumt

I morse när jag vandrade upp till Ikea- min lilla morgon promenad på ung 40 min..måste jag sätt på något sätt annorlunda ut och jag var varken klädd i mini kjol och alldeles för höga klackar för tidig morgon promenad eller hade ruffsat till håret mer än vanligt, vänt kläderna ut och in eller lånat Peters skor... har häller inte klippt mig kort eller försökt mig på ett försök till att efter likna någon annan...( då hade jag förstått )
Men ne,,, jag kände mig ganska normal..normal jag.

När jag gick över bron vid Munksjön tutade en bil ( ingen aning om jag kände människan i) så att jag höll på att flyga över räcket så morgon rädd blev jag..
..vandrade vidare med mina lurar i öronen och forstatte upp till kålgården där möter jag en Dam som hälsade glatt på mig ( känner inte denna dam) men jag hälsade tillbaka och fortsatte..
.. snart cycklade det förbi något och jag var helt hundra på att denna cycklist var bara 5 cm ifrån att köra på mig- så jag blev grymt rädd så jag flög till så jag höll på att vifta till den stackars cycklande människan ( men okey han höll på att köra på mig) men jag bytte sida på gång vägen för kanske jag gick på fel sida ?....
... lyssnade vidare på min musik och vandrade lite snabbare för jag började få brottom och hittade så grymt fina maskros blommor? ( hur nu dom kan vara fina) intill en vägg att jag var tvungen att stanna till och kika, när jag vände blicken mot mitt håll i spår mot Ikea stod en till dam framför mig... -Men Hej ; ) ( har ingen aning om vem damen var) blev chokad att sa nått i stil med att jag hade lite brottom men Hej Hej..
Nu var jag snart uppe vid synligt håll till A6 och där höll jag på att snubbla i backen och skattade till lite lätt åt något otroligt lamt i från mobilradion där jag mötte en man som även han hälsade på mig....
Hallå. är jag någon jag inte vet eller varför hälsar alla på mig.. Men Hej Hej och nu springer jag typ sista biten till Ikea och även över den sista bron höll jag på att bli cyckel överkörad, snubben plingade presic bakom mig ( jag gick på gång vägen och han hade ju hela vägen för sig.... men nehe då han skulle köra förbi just där jag gick )... Men Var så god, cyckla på du....
-jag han i tid det var bara det att när jag tog upp mitt lilla kort för att kunna öppna dörren in så upptäcker jag att jag försöker komma in i dörren med mitt Ica kort....( pinsamt, och när jag väl kom in sen sätt vakten och små log lite typ... vilken pinsam brud alltså )

Var jag en aning trött i morse kanske eller kanske bara en aning annorlunda mig själv att jag både höll på att flyga över räcket, kände tydligen alla jag träffade ( brukar hälsa på alldeles förmånga men helt klart inte på sånna jag inte känner- okey det händer?men inte vanligtvis och oftast inte med flit...) höll på att bli överkörd utav cycklande människor och fummlade vid entreen till en vanlig ingång.


Imorgon ska jag gå en kvart förtidigt.
Väntar på mer hälsande människor ( kommer bli grymt besviken om ingen hälsar- det vet jag.)
Hehe


Flummigt jag vet?  ; )

Kommentarer
Postat av: Louise Alexandersson

Det var nog helt enkelt så att alla hade vaknat upp just denna dag och tänkt: Idag ska jag hälsa på alla jag möter, för ett leende gör människor glada.

Så Hälsa på du så ska du se att du får fler smile tillbaka =)

2009-04-24 @ 08:50:09
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com
Postat av: Emelie

:) Alla ville ha en bit av dig!

2009-04-26 @ 17:49:59
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0