Köpenhamns tripp med skolan ; )

I fredags var vi på en liten dagstripp till Köpenhamn med klassen och Bk 6.
Vi började vår resa på Ilva där vi kikade runt och hittade massa med fint, Ilva är ung Danmarks Ikea fast inte likt igentligen alls förutom massa fina saker och med förmånliga priser.
Ilva har inte några upp byggda miljöer som väcker känslor som Ikea på det sättet, där finns plaserade möbler som hör i hopp med inte några direkta färdiga miljöer, och inga plånboks öppnare som Ikea börjar med, villket var synd för man känner inte för att shoppa lika mycket som på Ikea...
Men det var kul att titta förbi där...

Sen bar vi iväg till Ströget där vi spenderade några timmar som gick alldeles på tok för snabbt och som varje gång jag är där vill jag bara ha mer utav den underbara puls utav, människor uteserveringar och väldigt mycket fina saker att kika på, handla och inspireras utav...

Mina köp blev inte stora- det blev bara, en söt förpackning med grymt gott te med choklad och körsbär ( vill redan ha mer) och en burk med kalamata oliver (för burkens skull) och en kakel platta med en snygg brud till pappa ( papps gillar svart vita ladies- ja med för den delen ; )

Som sagt är redan i bokningsstadiet till en nya Köpenhamnsresa och funderar starkt på hur det skulle kunna vara att bo i en Dansk länga längst med havet ; )

Här kommer "lite" bilder från resan.


  

hade velat gjort ett collage utav min insperation ( i datorn- typ photoshop...) innan jag satte ut det här men jag , han,-hinner inte vänta ; )  det är säkert super lätt men jag måste lära mig det först... någon som kan ? å andra sidan är det photoshop som väntar när man kommer till baks från praktiken..


Sist men inte minst...
-vem e längst ; )




Ville inte ta på skyltningen alltså- utan mig och Världens längsta man.
söta Joanna var med, med ; )

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka fina bilder du har tagit! Underbara skyltdockor (de med hatt)!

2009-04-19 @ 23:01:48
URL: http://www.foxinabox.se
Postat av: Louise Alexandersson

Tack för en supertrevlig dag! ÅÅå längtar med tills nästa gång man får åka dit.

Ska kolla mina bilder nu, spännnade hoppas de är lika fina som dina =)

Massa kramar

2009-04-20 @ 18:43:24
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0