uppvak...

Vaknade till en knackning på axeln...
- Där stod en stor lång (såg ut att vara en stenhård) man utan att säga ett ord.....

Vad ville han?

Just det...........- jag är på tåget... konduktören...
....han ville ju se mitt kort!
Inte vilken ögonfärg jag har, hur jag ser ut när jag är vaken eller bara väcka mig bara för att det var olämpligt att jag sov...

Han ville väl igentligen inte väcka mig i den bemärkelsen att jag skulle vakna,
vakna en kvart innan mitt larm går på,
vakna 20 minuter innan tågets slutstation,
eller vakna för att han tyckte jag störde någon annan....

Det var enkelt.

-han ville veta att jag inte satt och sov på hans tåg utan att visa honom att eller att jag betalt för mig..och ja....jag har betalt för mig!
Tillockmed betalt massor för mig, (dyrt pendlingskort)....

Dyrt att tappa 15 minuters sömn på tåget  ( vill sova), -är trött...
och dyrt att köpa kaffe på väg till skolan i skolan och på väg hem från skolan.... varje dag
Okey han visste väl inte att jag är student, tvåbarnsmor och sambo och trött........tror visserligen inte han väckt mig mindre om han visste det men okey jag erkänner jag känner mig störd över att jag blev väckt...
Och jag kunde defenitivt inte somna om..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0