Jul jul strålanda jul

Julen är över och även ännu ett nytt år...
fem år till sammans med min älskling på söndag (ojjjj tiden går verkligen fort)
Och två barn senare...

Han har köpt en gitarr som han sitter och övar på. : )
Vet inte om det var gitarren som jag köpte till Zackarias i julklapp (en mini liten lek gitarr
eller om det var polarens gitarr (som vi var hoss på nyårsafton
Som avgjorde att han sprang på mellandags rean och köpte en gitarr...
hehehe men det klinkar faktigst fint på där innifrån ; )

Julen var mysfaktor 100 utan snö kan man säga...
Började med brak frukost hos farmor. sedan bar det av till jultomteljusmössangammelmorfar där vi kramades och åt kakor så Zackarias ville stanna tills kakorna skulle ta slut men som tur var hindrade vi han och jaaa faktigst även oss själva för att äta alla kakor och begav oss till Linnekullen....
Det gammla torpet passar perfekt för julafton fast man kanske skulle kunnat missa att tända några ljus för det var så varmt utav levande ljus att man ej kunde stå upp  (utav värme slag ) thithihti
Så vi hängde på golvet typ... njaaa så farligt var det väl inte men varmt var det...
Och tomten kom.... Zackarias var så kaksig innan och sprang ut och in för att lämna gröt till tomten men när han väl kom så skrek han ;
- min mamma och sprang till mig och där satt han och skakade tills han gott ; )
Hur kan man bli så rädd...
Fast om jag skall vara ärlig måste jag nog medge att jag faktigst också var en aning rädd... tomten hade inga ögon och var missbildad i högra delen utav ansiktet...
Så tills nästa år för att vi skall slippa ett skakandes barn till måste inkassera till en ny tomte mask , )
Julklappar överflödade som vanligt i barnens famn visserligen även i min men jag är väl fortfarande ett barn kankse ; )
var ju rädd för tomten ...
julen avslutades inte förens på nyårsafton...
och idag

2 jan kan man säga att julen känns över även fast granen står kvar och det ligger enstaka paket kvar och snön börjar fa´ktigst komma...
Fast Zackarias verkar instämma för jag upptäckte presic att han troligtvis idag har börjat gnaga på pepparkakshuset...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0