...another day in paradise....

She calls out to the man on the street
"Sir, can you help me?
It's cold and I've nowhere to sleep,
Is there somewhere you can tell me?"

He walks on, doesn't look back
He pretends he can't hear her
Starts to whistle as he crosses the street
Seems embarrassed to be there

Oh think twice, it's another day for
You and me in paradise
Oh think twice, it's just another day for you,
You and me in paradise

She calls out to the man on the street
He can see she's been crying
She's got blisters on the soles of her feet
Can't walk but she's trying

Oh think twice...

Oh lord, is there nothing more anybody can do
Oh lord, there must be something you can say

You can tell from the lines on her face
You can see that she's been there
Probably been moved on from every place
'Cos she didn't fit in there

Oh think twice...


Har en underbart mysig jul och dan føre doppare dag, ær hos min underbara moster och dærfør har jag bara dansk text ( tack kent ; )
I dag har jag och syster varit inne i Gøteborg och myst runt, vi har lunchat och hængt på olika cafeer och inhandlat en del jule gåvor till oss sjælva.. det var længe sedan vi hade en helt egen dag och det var verkligen mysigt att få vara sjælva ett slag <3 Jag har dessutom værldens bæsta syster och jag ælskar dig øver allt ( ta åt dig- och tack før i dag <3
Nu sitter vi øver choklad ( hem tillverkade inslagna i små paket ) och dricker rødvin och myser med mormor, slår in paket, førsøker rimma och njuter øver lediga dagar <3 okey jag njuter extra mycket øver att tomten førmodligen ær på væg , mina underbara små killar ligger och sover och ser så søta ut och jag antar dom gør det samma ( jag ælskar tomten ) 
men i allt detta mys drømde jag mig ivæg som vanligt och hørde Phils Another day in Paradise i mitt (inte lungt en stund) huvud?....
Grym låt grym text och grym Artist, blev tvungen att lyssna hær på datan och blev tvungen att kika på texten hær ær den... fina text
Jag tænker på stackars ensama mænniskor, ledsna mæniskor och hemløsa... jag hoppas att det finns någon før alla och hoppas och ønskar alla mænniskor på vår jord en god fridfull minnesværd och underbar jul...
Hade jag haft mer pengar hade jag bjudit alla ensama på mat och værme.. alla mænniskor ær værda lycka..
God jul till hela vår jord..
Mænniskor ær liv och liv ær glædje

                                                                      <3

Kommentarer
Postat av: Millan

Hej Caroline !

Va´kul att läsa din blogg ! Jag ska titta in fler gånger helt klart.

Hoppas allt är bra med dig & dina pojkar ?

Hälsa din mor & syster ifrån mig.



Kramar din faster Millan

2008-12-29 @ 19:18:32
URL: http://blogg.passagen.se/ostergrytinge/
Postat av: caroline

Hej söta Millan ; ).. allt e så bra så.. Va roligt att du är här.. hiihi kikar inne hoss dig med senast var när ni skulle iväg med allt retur papper... ; ) och när ni fått glass av stora killen ; ) gott... kram kram

2009-01-15 @ 15:39:05
URL: http://apelzin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0