underbara former...

Jag har Praktik nu under ett antal veckor
-Jag är tillsammans med Inredaren Elisabeth Lejon - just nu håller hon på med bla Ems katalog, formen på den och att sätta miljöerna till den och att bygga upp detta inför fotografering.
Veckan som var gjordes reklam filmen ; ) så nu kommer vi utveckla och bygga ett tag ; )

Jag har en underbar praktik plats och jag får följa med Elisabeth på hennes fantastika arbetsutveckling och jag lär mig saker ständigt- och får verkligen en inblick just nu i Ems produkter.

Ateljén är EMs nya varumärke för personer som tycker om formgivning och möbeldesign utöver det vanliga. Möblerna i Ateljén tas fram av olika gästdesigners på uppdrag av EM.

Den här är första serien och den heter Sidney och är framtagen utav Oscar Magnusson

En underbar serie som ger minnen och en tillbaka blick ifrån 1600 talet till nutidens opera hus i Sidney.
Möblerna har underbara former och den finns en rörelse i dem som gör att jag har blivit helt förälskad i det dynamiska inbjudande uttrycket den ger- Jag tror bestämt att jag bara måste ha en sådan någongång.

De här produkterna har funnist med ett tag men den är en nyförsälskelse för mig!!














Nästa formgivare är Per Holknekt grundaren och kreativ chef för Klädföretaget Odd Molly


”Gemenskap” och ”samvaro” är nyckelord i det designuppdrag som nu skall förverkligas till möbler som kommer att lanseras i butik i augusti 2010.

Håll utkik för det är fina former på väg...





Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, de var verkligen superfina. Gillar den blå i sammet. Puss

2010-03-04 @ 11:30:39
URL: http://lysandeogonblick.blogspot.com
Postat av: Magnolia

Låter som att du har en helt suverän praktikplats, rolig, kreativ och givande!

2010-03-05 @ 09:39:47
URL: http://spara-slosa.blogspot.com
Postat av: Josefine- at home

Låter som en riktigt bra och lärorik praktik!



Ha en skön helg:)

2010-03-05 @ 12:24:56
URL: http://josefineathome.blogspot.com
Postat av: Laura

Ååå vilken härlig tid! Underbar praktikplats! Elisabeth är grym! Hon är verkligen egen, är hon inte?

Fantastiskt fina soffor förresten! Om jag byter soffa efter sommaren så får den gärna flytta in hos mig!

Lycka till med resten av tiden på praktiken!

Puss puss

2010-03-08 @ 20:54:25
URL: http://fogarasi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0