Takeadreamforawalk

Under veckan som gått har vi haft färglära, vilket har varit väldigt kul och mycket intressant! En utav veckans uppgifter var att färgsätta ett rum utifrån en klassväns beställning.
Min beställare var Linda och hon ville färgsätta sitt vardagsrum, det hon sa var:

-Tycker om ljusa färger- med inte pastell
-Tycker mycket om blåa toner och absolut inte rött
-Gillar när det är naturligt och inga stormönster men älskar småblommigt

Linda är alltid glad- alltid söt och lite utav den lugnaste personen jag vet.



Av mig får Linda ett vardagsrum med lite mörkare "pastelliga" färger i tonerna ljus grön ljus blå och ljus rosa och med en fond vägg i en gråskala som förstärker känslan utav att det ej är så pastelligt.. Bussen känns så linda- inte för utmärkande men så söt, inga kantiga former utan lite mer traditionellt runda- tänk att få spinna vidare på blå buss i det vardagsrummet. Blommigt längst kanterna för den småblommiga sakens skull men även för att dom får inte ta för stor plats- inte synas för mycket.Jag tror att Linda gillar det traditionella därför blommor i hörnet och inte utspritt lite här och var. Linda- how very kind ; )

Min inspirations bild var ett rent balkong monoment ifrån antagligen Sydamerika... en underbar vacker och färgstark bild med "smutsiga" pasteller...
Kikar man närmare på bilden ser man att den är från ett slumkvarter, antagligen med mycket fattigdom, misär och inte alls en färgstark vardag och det fick mig att tänka på dessa bilder utifrån vad fint något fult kan bli och tvärt om... Tänkvärt och känslosamt...











bilder ifrån takeadreamforawalk Marrigje De Maar.

njut av det du har- inspirera- önska, beundra och lev <3

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är så himlans duktig!

2010-05-02 @ 22:19:52
URL: http://lysandeogonblick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0