Prag fantastiska stad..

Har spenderat en lång helg med min fina pappa i staden med de hundra tornen -Prag..
Eftersom jag varit där innan och sett de mesta sevärdigheter så som Gamla staden, Lillsidan. Karlsbron, Prag borgen, nya staden
, Jude kvarteren och Kafkas gata- vilket allt är helt underbart och som helt säkert skulle vara lika intressant att se igen men som vi denna gången valde bort och tog oss till andra delar, små gator och inhemska små krogar..



Vi gick långa promenader, kikade in på secondhand och små antikviteriat i utkanterna utav stadskärnan och vi drack mörk öl på små mysiga ute serveringar, Vi spenderade lång tid i bookshops och vi tittade på människor på gamla stadens torg..



Prag är underbart fint, intressant och en resemål iallafall jag helt säkert kommer åka tillbaks till ännu en gång, - åk dit ni som inte varit där.. ; )







Kommentarer
Postat av: Louise Alexandersson

Vilken underbar resa ni verkar ha haft. Jag vill åka till Prag och ännu mer nu när du visat så fina bilder.



Kram

2009-11-18 @ 09:43:15
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com
Postat av: Vendela

Tycker om det du skrev! Spännande att se en del nyttiga saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-11-29 @ 17:34:57
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0