Jul marknad.

Jul JUL jul jul julen, mina tankar är i skogen på granris, lingonris kottar och mossor- hus tomtar och mini granar,- pepparkakor i olika former och varianter, sega kolor,-pyssel med små killarna, -med vännerna, .. långa nätter med glögg och julklappsinslagning, julkorts verkstad och ihoppfixandet utav julklappar... Inköpslistor, bakning och plädar- kuddar raggisar och te, nötter nogat och grillandet utav marshmellows i skogen, inslagna paket i varje hörn och godis strutar på dörr handtagen, Julrosor, snö och pulkaåk .. ja min jul är lång och länge ; )
Helgen den 26-29 nov är det våran favorit julmarknad på Kalmar slott och dit längtar vi var dag..

Men nu längtar jag till


Love Lundstedt, Maria Appelgren, Sebastian Jonsson & Linnea Klevner.
I min klass har tilsammans gjort ett projekt åt Gunnebo Slott i Mölndal

Tillsammans har de byggt upp och skapat en magisk tomtevärld fri för alla att besöka - vuxen som barn!

 

Lördag 21 november - öppet kl 11-17

Söndag 22 november - öppet kl 11-17

Lördag 28 november - öppet kl 11-17

Söndag 29 november - öppet kl 11-17


Ett måste att besöka ; )



Även på min att göra lista ( - att vill göra lista)  ; )

Kreativa julmarknader
Missa inte designskolornas julmarknader för kreativa klappar. Se datum nedan.

• Beckmans
Studenternas klappar.
12–13 december.
Brahegatan 10, Stockholm.
http://www.beckmans.se

• G-studion
Öppna ateljéer hos keramiker och andra konstnärer i porslinsfabrikens ateljéhus.
28 november, 11–16.
Gustavsberg.
http://www.gstudion.se/

• Designgalleriet
24 utvalda julklappar av lika många oetablerade formgivare. För urvalet står Daniel Charny, curator på The Aram gallery i London.
1–22 december
Odengatan 21, Stockholm.
http://www.designgalleriet.com/

• Konstfack
5-6 december, kl 10-17.
Konstfack, LM Ericssons väg 14, T-Telefonplan

 

För mig som älskar museum så är det även väldigt julinspirerande för både mig och barnen på..

Jönköpings länsmuseum: Lördag 28 november, kl 10–17,.-En levande och annorlunda julmarknad där hantverkare och spelemän bjuder på ögon- och örongodis.
Här finns mat, musik, hantverk samt aktiviteter för barnen.

Kreativiteten leker med familjen.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0