grön.





Idag förflyttades min fina lilla elefant jag fick utav Jouline till att förgylla min lilla köks vägg <3
Tack söta den är helt underbar <3


GRÖNT
Psykets färg framför andra är den gröna.
Den anses göra individen öppen för drömmar - folk som inte minns sina drömmar brukar tycka illa om grönt! Gröna toner stimulerar ömhet och generositet och har också en tröstande verkan. Grönt är ju skogens och naturens färg. Vidare är grönt vilsamt även för ögonen och uppmuntrar till lek och ysterhet.

Grönt är naturens och hoppets färg som får oss att se den positiva sidan av tillvaron. Grönt verkar lugnande och balanserar kropp och själ men den gröna färgen skapar också en tendens till stagnation och obeslutsamhet.

Känner mig Grön...


Kommentarer
Postat av: Louise Alexandersson

Underbart söt elefant, jag gillar elefanter massor och ändå äger jag inte en enda...jo det gör jag kom jag på en fin i sten som jag fått av svärmor =)

2009-05-20 @ 22:29:03
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0