Lek blev det ; )

Vi besökte museumet i dag och där fanns både häng för mig och killarna..
Där finns en utställning "LEK" som innebar allt det ordet kan för knippas med.
Killarna sprang runt i Trollskogen och klädde ut sig till små prinsar, lagade trollmat med sniglar och ormar i, läste sagor i mörka skogen, åkte rutchkana, bygde slott med klossar, lekte inte nudda marken, gömde sig i flertalet vråar, lyssnade till Astrid Lindgrens berättelser i en grotta, målade, klippte och klistrade och massa massa mer...






...så när vi hängt där flertalet timmar tänkte jag att killarna kan ge mig lite tid till att se underbara utställningen

Art Embroidery – Still Life Broderikonst skapad på symaskin. Här fanns underbara alster från konstnärer i från 17 länder...
Konstnärernas tema var "Still Life" (stilleben) och utifrån det har de skapat vakra och fantasifulla konstverk på symaskinen- som för mig kändes helt overkligt för vad fint allt var...
Alla hade små berättelser omsina små konstverk och en del hade skrivit så fint och genom tänkt...
Min absoluta favorit var
Cindy Hickock ifrån Usa.
Hennes var så enkelt tydlig men ändå så avanserad




There is still life, even when life is very still

Det fanns så mycket små fina detaljer jag gärna hade kikat närmare på, läst igenom mer inlevelsefullt och fotat men Zackarias höll på att provsmaka ett utställnings objekt "den sista måltiden" ( vilket såg väldigt inbjudande ut visseligen )




medans Theo höll på att riva i tyger och fina saker han inte riktigt tog på allvar så jag antar jag får ta en egen dag och vandra tillbaka på denna utställning..

Vi spenderade ännu en tid nere på "LEK" innan vi vandrade hemåt och då somnade båda två i vagnen så jag köpte kaffe i stan och gick en långpromenad i det småregnhärliga vädret <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0