Den som inte tar bort luddet ska dö..

Föregående års roligaste julklapp,
-boken kommer i från Design torget och denna bråkade vi om i julklapps öppningen kan jag säga ; )


                             

Det är små upphittade och noga letade lappar från tvättstugor, trapphus, kontorspentryn och butiker som David Bantra och hans lappletarteam har fotat in i denna bok och skrivit sina egna notisar om varje lapp....

Jag vet att jag själv skrivit några sådanns här lappar bla. en när våra kläder blev stulna i tvättstugan på Brahegatan... tillockmed underkläder... då var det en arg lapp kan jag säga...( hur arg den än verkade var jag arg när jag skrev den...)

Har själv sett konstiga lappar på butiker som varit stängda pga. sjukdom, hösnuva eller tekniska problem...
Även i trappuppgången i student korridoren jag bodde i var det dom mest skumma lappar ibland...
typ....
"lånade det sista smöret och pengarna är slut...sorry"
"klacken var trasig i natt så ursäkta om det lät."
"fest- någon?"
och där bodde jag bara några månader...

 -men som David Bantra skriver så är nog ett anslag i trappan det perfekta sättet att uttrycka sina känslor och kommunisera med sina medmänniskor: rakt, tydligt och anonymt....


Gillar denna idee...
Jag ska börja sammla lappar ; )

Kommentarer
Postat av: Johan Ek

Ett litet tips då.

www.argalappen.se

2009-01-15 @ 08:55:01
Postat av: caroline

Tack för grymt tipps... ; ) hehe så kul med lappar jue

2009-01-15 @ 15:29:50
URL: http://apelzin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0