enmix.se

Våran klass skall ha ett projekt i Kungsbacka och har blivit utdelade olika butiker för att tillsammans med beställaren komma fram till vad som behöver göras om i butiken, förgyllas eller som butiken själva ser sig ha hjälp med.- Jag skall arbeta tillsammans med Emelie och Malin och vi har fått Enmix.se. ( under konstruktion )

I november månad hade vi ett arb.i exponering- att inreda i möblemang och stil en butik  -och det var denna butik-      
Vilket först gjorde mig nervös med tanke på att detta är en personlig favorit och våran gamla lärares butik, och redan en genomtänkt butik,- men så fort man kommer in där kan iallafall jag inget annat än att älska den...


-en butik fylld med Design ifrån kända formgivare och även lokala konstnärer som är handvalda utav de två ägarna till butiken( Anki och Cina), -i en personlig tappning..
En underbar butik fylld med allt man kan hitta för ett mer personligt uttryck.
Där finns kända märken som Odd birds, Frosta design, Nordal, Ernst Kirchteigers design och massa massa mer


Här har jag samlat lite inspiration som jag tycker stämmer överens med det jag känner just inför detta:

Bilder ifrån ; fotografen Rachel Whiting, Bild ifrån Day, Underbara Boken -Craftivity: 40 projects for the DIY lifestyle. ( där kreativiteten och inspirationen flödar) Dominobrickor....

Inspirationen säger mig- design i annorlunda tappning, nytänkande och kreativitet.
Vi kommer genomföra det utförliga i detta projekt tidigt i vår,- därav kommer vi antagligen ha krispiga vår färger som inslag med som sagt projektet är i sin uppstart och än är vi i Post it stadiet..
men vad kul det skall bli ; )









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0