tid är världens själar

Har börjat min andra period med praktik och denna tid spenderar jag på Ikea och jag förstår verkligen nu vad man pratar om när man säger - att man är frälst i Ikea - jag är det verkligen.
Ikea är väldigt familjärt även fast det är grymt många människor i arbete samtidigt, det är väldigt inspererande och alla är så
söta mot varandra.. ett väldigt härligt företag med stor potensial mot världen.

Kom In gruppen är ett underbart gäng med,
-En kom in chef, en Stf chef, tre  inredare på möbler, tre inredare på saluhall, två kommunikatörer, en Aktivitets inredare, en trainee och tre snickare. och en praktikant på kommunikation under en längre tid- just nu även tre praktikanter, jag  ; )(sju veckor)och Mia från Älmhult (tio veckor)och Jonna från Media-kommunikation linjen (fem veckor)

Jag kommer få gå imellan dom i perioder och kommer att få kika in i allas arbetsområde,
I måndags var jag med Andreas (Aktivitet) och exponerade en aktivitetsyta för fokus "äta ute"- Vårt fokus var mest på 365++ ( gryt serie för 365 dagar året runt och även efter) det blev så fint ; )
I Tisdags var jag i personalens träningsrum och plockade ur alla saker spaklade igen alla hål och maskerade lister och lysknappar mm, jag målade ett lager med vit färg på tre utav väggarna ( den fjärde ska bli ärt grön ; ).... detta rum skall bli personalens nya aktivitetsrum med pingisbord och tränings redskap, skall fortsätta med detta när jag har tid ; ) så kul uppgift ; )
I dag har jag varit med Stina Inredare och gått rond på övervåningen bland alla rum och exponerade ytor och tagit bort utgående varor och sedan plaserat dit nyheter, även detta så kul..

Jag trivs som fiskan i havet och jag känner mig helt Ikea frälst ; )

I går kväll gjorde jag en ny ram vägg i hallen ( eftersom min nya fond tapet i köket förgyller och tog min ramvägg där så fick jag hitta en ny platts för mins ramar, och jag har svårt för att ta ut en bild ur mina egna ramar så gammla bilder får hänga med men jag är ständigt på jakt efter nya.. jag älskar ramar <3 och här är bara en bråk del utav de jag har och vill ha ; )






I mitten hänger min underbara tavla "HuNGER" som min fina vän Kristin har gjort till mig
"-din hunger efter insperation omtanke och livsglädje får allt omkring dej att gro"

Jag älskar min Kristin. <3 -tack för din vänskap

Kommentarer
Postat av: Louise Alexandersson

Å kul att höra att Ikea är bra, Ida rapporterar samma sak så det måste nog bli en praktik period där =)



Vad fin väggen blev, även den ny tapetserade =)

2009-04-23 @ 07:08:13
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vilken fin vägg! :D I love! Låter kul med ikea också.. Vill med!

2009-04-23 @ 20:33:22
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0